Konstruktivistiese taalonderrig: ontwikkeling van ’n navorser se eie epistemologie
Abstract
English: This article reflects about the author’s professional development as language practitioner,
educationalist and researcher. A literature review conceptualises principles
of constructivist learning theories and shows how the (intuitive) implementation
of these principles has enhanced students’ ability to construct meaning and accept
responsibility for their own learning in the author’s teaching and research programme.
Mention is made of different approaches to language teaching that can be integrated
successfully in the constructivist paradigm, for instance the communicative and
task-based approaches. These are based on recent research on the functioning of
the brain when learning takes place, and its implications for the development of
creativity in language teaching are discussed. Afrikaans: In hierdie artikel bied die outeur ’n epistemologiese besinning van haar professionele
ontwikkeling as taalpraktisyn, opvoedkundige en navorser. ’n Literatuuroorsig word
gebruik om konstruktivistiese leerteoretiese beginsels te konseptualiseer en aan te toon
hoe die (intuïtiewe) toepassing daarvan in die outeur se onderrig en navorsingsprogram
studente gehelp het om betekenis te konstrueer en verantwoordelikheid vir hul eie leer te
aanvaar. Melding word gemaak van benaderings in taalonderrig wat betekenisvol binne
die konstruktivistiese paradigma geïntegreer kan word, naamlik die kommunikatiewe en
taakgebaseerde benaderings. Hierdie benaderings word in verband gebring met resente
navorsing oor leerders se breinfunksionering, en die implikasies daarvan vir onderrig met
die oog op kreatiewe ontwikkeling word uitgelig.